Alla inlägg under mars 2017

Av Maria Larsson - 24 mars 2017 23:41

Varför ska man ha dessa svåra tider i ett äktenskap??
Eftersom vi två har så svårt att komunisera med varandra ibland, så har det lämnat många funderingar i mitt huvud.(för någon terapeut finns inte tillgänglig, enligt dig Leif).
Efter att ha fått tillbringa nästan 30 år med min stora kärlek, du Leif. Så har vi ändå vissa spärrar mellan oss. Jag har inga svårigheter med att hantera mina känslor. Snarare tvärtom. "Finnblodet" i mig får det att koka ihop in i det sista. Och Jag bara måste få utlopp för mina känslor.
Jag är en sån där "klängig typ" enligt min man...men jag själv vill bara uttrycka all min kärlek till min man o barn i form av pussar och kramar.
Allt det jag själv saknade i min barndom, vill jag ge till dem jag bryr mig om...är det så konstigt??
Efter 30 år tillsammans så borde man ju värna om resterande tid..eller är det bara jag som tycker så???
Varför inte bara lämna allt negativt bakom oss allihopa....och leva vidare med positiva känslor framöver. ...
Allt det dåliga/misstagen som jag gjort tidigare i mitt liv, vill jag inte införa eller att de ska fortsätta att påverka i mitt nuvarande liv. Det räcker nu!
Mina misstag har diskuterats sen länge, ( och nåt som jag trodde lämnats bakom oss efter en gemensam diskussion med min kärlek Leif.)
Jag ser bara framåt i livet...om jag så ska strida den ensam. ..men först måste jag hitta lugnet...var den nu finns..?
Har sett relationsprogram (med bla. paret Strösteds) där de själva säger att de gärna vill veta ALLT som har med deras partner att göra o ge hän åt deras behov tillsammans.
Jag själv däremot har en svår hantering av " min man"....För våran del är det endast en "envägskommunikation "...
Svaren jag får av Leffe då jag frågar var han ska jobba dagen efter är strålande...eller inte!!
Svaren blir tvära och väldigt nerviga:
-Hurså??, spionerar du på mig...mm.
Men åhhh.!! -(det får jag tebax).
Nu är jag i en defensiv inställning. Utan ett krav o varken någon som hellst ömhetsbetygelse tebax.?
Vad tror ni att det gav för effekt...?
Själv försöker jag hålla känslorna i schark. ...
Men återkommer i ärendet. ..om någon är intresserad...hmmm

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards