Direktlänk till inlägg 14 juli 2016

Versailles-Toure

Av Maria Larsson - 14 juli 2016 23:56

En dag i solen med mina två hjärtan.. (Leffe o Nadja)..hör i Franska Versaille..
Cykling i det fria o solsken till max.
Värmen däremot hade kunnat vara en aning varmare, men det gick att vara i shorts ändå..
Att strosa fram längst "Avenue de Paris" kunder inte kännas bättre än denna dag...njuter o bara snosar in och intar alla dofter av vad det kan vara av Frankrike!!!?
När vi väl var framme i Place d'Armes var det fullt av en massa människor både hit o dit...."Mademoiselle...Please. "- köp detta o det här...hmm. no monsieure...
Cykelfärden fortsatte med Nadja, Leffe och mig "runt hörnet" o sedan till staden. Det var en gigantisk park som tillhörde själva slottet som vi först var tvungen att fara runt först...inte lite heller, utan massor av kilometer.
Snacka om att man kände sig lite som en av "barock-medeltida-folket".
Folk satt runt fontänen o hade pick-nick ute i det gröna som sträckte sig kilometervist runt om vattnet och en lite annorlunda fontän fanns att skåda..
Färden fortsatt sen till "Rue de Paroisse", en stor cirkulationsplats där det var 4 byggnader runt hela rondellen. I dessa byggnader var det caféer efter caféer. Där satte vi oss en stund o tog oss en liten vilopaus. ..
Försöka bara ta det lugnt o insupa i oss den franska atmosfären..
Nog med det så fortsatte färden längst gatorna o Boulevarder till campingen. Ett litet stop på någon matvaruaffär hittade vi oxå..
Väl inne i camping "Huttopia" släppte vi ut Svea o gick runt skogarna vid campingen..läbbiga skogen, men väldigt mysig på sitt sätt...en långprommis med hela familjen.
Därefter tog Leffe sig en löparrunda o o jag en runda runt campingen i mörkret..massor av raketer sköts sedan upp i mörkret inne i staden....fick höra sen att det var visst "Franska nationaldagen" idag.
Grattis de la France!?.
Nu lite sömn innan Parisstaden väntar i morgon..go natt alla!?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Larsson - 11 augusti 2017 00:30

Tanken med detta skrivande är att jag ska få framföra Min åsikt om mina tankar till någon som jag håller kär till 100%...utan att bli avbruten eller missförstådd. Allt detta handlar om att jag själv som individ ska få uttrycka vad JAG känner o tycker...

Av Maria Larsson - 24 mars 2017 23:41

Varför ska man ha dessa svåra tider i ett äktenskap?? Eftersom vi två har så svårt att komunisera med varandra ibland, så har det lämnat många funderingar i mitt huvud.(för någon terapeut finns inte tillgänglig, enligt dig Leif). Efter att ha fått ...

Av Maria Larsson - 25 september 2016 00:09

Are räknas till en "riktig vän" är inte något som bara finns där.. Inte ens när man behöver den som mest. Jag vet vad riktig vänskap betyer.-. Det är att ställa upp för någon som verkligen behöver hjälp då ?et ver?ligen gäller Vänskap i ord för ...

Av Maria Larsson - 19 augusti 2016 23:40


Har kommit till ett vägskäl...vet varken ut eller in, upp eller ner...sorg eller glädje. Funderar verkligen om man (jag) är nåt att ha...känner mig så "lost" just nu. Undrar om nån verkligen skulle sakna mig om jag "bara är borta" en dag...min ener...

Av Maria Larsson - 21 februari 2016 01:25

Sitter i min ensamhet i natten o funderar på livet...vad det i egentligen betyder för mig. Känner just nu alldeles tom på känslor o på ork att bry mig om, hur o varför. Jag får ändå INGEN energi tebax..ingenstans får jag igen den energin jag ger då ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards