Alla inlägg under juli 2015

Av Maria Larsson - 29 juli 2015 02:52

En helt vanlig dag idag med skoj...
Morgonen kändes tung att ta tag i med grus i ögonen o väldigt trött var jag oxå. Kan det bero på att jag la mig först kl 02..hmm
Upp måste man i vilket fall som hellst då klockan visade sig vara 09.30
Målade o fejade lite på vita ytor (de som nyligen blivit vita) . Lite trött i högerhanden blir man ju fort i dagsläget, eftersom jag opererats för karpaltunnelsyndrom. Önskade jag fick mer ork att jobba på, men vänster handen värker o absolut obrukbar. Läkaren beordrade absolut vila o inte använda handen alls. Tur jag har lilltjejen hemma o duktig på att serva mig.
Det är ju hemskt att vara så obrukbar o bara försöka vila upp sig..det är ju då man får så många idéer som skulle behövas fixas.
Orkar ju inte ens trycka ut tandkräm ur tuben utan att det gör ont o har ingen ork. (Trots att det gått ca 4 veckor sen operation.)
Cyklat har jag kunnat hyfsat med min "tantcykel" idag. MTB:n kan jag inte handskas med än..eller det funkar inte alls med den då den kräver bägge händerna på styret (där växlar o bromsar finns). Hoppet o önskan finns att jag ska kunna cykla cykelvasan.. Nadja o jag cyklade till Garnisionsmuseet idag där vi träffade på min syster med familj. Inte värt pengarna till inträde då det visade sig att det mesta inte var öppet. Fikade gofika på Retro Café efteråt.
Mmm så gott det var. Syster, Ella, Nadja och jag cyklade vidare till Godisarna med omnejd. Loppissugna var vi, men ingen som var öppen iaf. Typiskt!
Vidare till Dollarstore blev det. Summan blev betydligt mycket mer än jag väntat mig. Hemfärd väntade sen där lille Svea väntar. Först ett litet break där hästar var inblandat för oss, mest för Ella o Nadja. Lax i ugn med färskpotatis till middag blev det sen...o ett glas vitt till mig. Dagen går fort när man har roligt för ser nu att klockan passerat 0250.
Men "det blir en dag i mor'n oxå". God natt o sov gott.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards